Sabtu, Julai 31, 2010

Majlis Persaraan Cikgu Mumazaini

Kali ini nak cerita sikit mengenai Majlis Persaraan Tn. Hj. Mohd Mumazaini bin Misri...beliau adalah mantan PK Pentadbiran sekolahku.....Majlis telah diadakan pada hari Jumaat 30 Julai 2010 yg lalu...cuaca ketika itu....hujan renyai dan terkadang lebat seperti juga apa yg kami rasai...sedih dan sayu...

Aku suka nak cerita dan tunjuk gambar2 sebab first time dia datang sekolahku, dia sempoi jer...relaks dan yg penting...setiap kali aku tengok dia terus aku teringat kat Arwah bapak aku...(tp masa dia first time pindah ke sekolah aku, bapak aku belum arwah lagi...)...

Keseluruhannya, dia amat bestlah dan sgt baik hati...aku sgt terharu bila dia kata..."awak semua jgn risau, setiap pagi sblm pergi sekolah dan malam sebelum tidur saya dah maafkan dosa anda semua"....ah...sesuatu amalan yg aku lupakan selama ini...sentiasa memaafkan semua orang sebelum waktu tidur...insyaAllah lepas ni aku buat meskipun sebenarnya aku tak menaruh marah dan dendam pun pada sesiapa walaupun org tu dah menyakitkan hatiku yg teramat sangat...

Tema majlis kali ini adalah hijau...sebab cikgu ni orang kuat *p__* daerah Pontian...haha...(sekolah aku kalau buat majlis jer mesti ada tema....tp biasanya yg memeriahkan tema adalah cikgu2 perempuan jer... ;) )


Posing dulu kat hadiah2 yg banyak itu...

Yg diraikan diarak masuk ke dewan...

Setitik budi Segunung kasih....

Kawan aku ni majoriti hidupnya asyik pakai baju merah jer...hijau langsung tiada dlm kamus hidupnya...tp demi cikgu Muma dia rela....

Ucapan terakhir....antara lain katanya..."guru bukan sekadar guru...guru perlu betulkan pelajar bukan setakat apa yg diajar tetapi betulkan nilai dirinya...betulkan pelajar jadi anak yang baik..."

Kak Jah dan Ina...ha..ha...inilah muka2 yg kelaparan...sejak pagi tak makan...(masa ni dah pukul 11 pg)

Tapi aku dan Sali...still maintain maa...

Upacara memotong kek persaraan....bersama isterinya....sebelah tu kek harijadi coklat pisang Secret Resepi..erm...yummy..

hehe...sempat lagi posing sebelum meninggalkan ofis untuk kali terakhir...huhu

Saat yg sungguh menyayat hati...tp cikgu Muma mcm biasa...sentiasa tersenyum...

Punch utk kali terakhir dan diperhatikan oleh tuan pengetua

Ustaz sedang mengalunkan azan untuk melepaskan beliau meninggalkan kawasan sekolah...

Pelajar mengucapkan salam terakhir....

Lambaian dari yang ditinggalkan....

Selamat tinggal semua....
Antara kata-kata dari wall facebooknya......
.....Dah sunah alam yang lama akan dipencenkan yang baru akan ganti baru organisasi tip top, he he he....
.... Terima kasih aje yang dapt aku ucapkan..semuanya dalam memori hidupku.....
..... Terima kasih kembali, doakan aku bahgia.....
Semoga Cikgu Muma akan terus bahagia dan sihat hendaknya....
(",)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...