Rabu, Julai 21, 2010

Mendung

Hari ini mendung......sejak semalam....
Hati aku juga......sejak semalam....
Ya Allah...
sungguh....hati aku sangat tidak tenang hari ini....
tolonglah...tolonglah beri aku kekuatan....
bantulah aku untuk meredakan perasaan yang bercelaru ini....
fikiran aku tak menentu...hati aku???? macam nak pecah dada menahan rasa....
beberapa minggu yang lalu ada murid yg pengsan tetiba dalam kelas....
bila ditanya....jawapnya STRESS....
aku malah tertanya2 begitu hebatkah penangan stress itu hingga membuatkan penanggungnya hilang kawalan diri dan minda....sehingga membuatnya pengsan akibat tak tertanggung pemikiran.....

hari ini aku dapat rasakan itu....tetiba aku rasa gelap mata....mujur...mujur sangat2....Allah sentiasa dihati...hanya ALLAH....dihati....bibir....dan minda....berserah dan bertawakkal aku padaNYA. menyerah diri dan sepenuh jiwa raga pada apa yg terbaik ditentukanNYA buatku...

Bantulah aku.....menceriakan hariku....



(",)
kupinta fahamilah diriku sebagaimana aku cuba untuk memahami kamu...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...