Ahad, Januari 10, 2010

Ahad 100110

Salam.....

Rasanya ramai yang merakam tarikh indah hari ini.....begitu juga saya........saja suka2 nak masukkan entry pada tarikh ini.....

Emm...hari ini saya buat satu perancangan untuk menjalani kehidupan yang lebih sempurna..
Rasanya belum terlewat....bak kata pepatah inggeris, "its better late than never..." Sekolah pun baru je seminggu bermula. Tahun ni semuanya serba baru...tugas baru....silibus baru (Prinsip Akaun ler).....azam? kenalah ubahsuai sikit dan jadikan ia 'baru'..he...he...he... yang penting memang ada sesuatu yang baru yang perlu saya rencanakan dan laksanakan... So saya kena buat semuanya dengan teliti supaya saya tidaklah kelam kabut nanti.

Sepetang saya cuba merangka penyelesaian masalah....tapi tak juga selesai masalah. Emmmm masalah memang tak akan pernah selesai.... tapi sekurang2nya petang ini saya dapat merungkai sedikit sebanyak apa yang terbuku di minda saya.... Saya pasrah pada ketentuanNYA. Semoga Allah memberi saya petunjuk ke Jalan Yang Lurus.....yang diredhaiNYA.


Eh.....saya sukalah lagu ini.....sebenarnya dah lama saya dengar lagu ni tapi entah kenapa baru hari ini saya rasa melodi dan iramanya sangat2 menyentuh jiwa saya...

Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Kusandarkan hidup dan matiku padaMU
Bisikkan doaku

Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padaMU Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit
Ketika Cinta bertasbih

Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud sukur padaMU atas segala cinta....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...