Khamis, Disember 16, 2010

Wayang....

Suatu ketika dulu pernah terdengar rakan2 sekerja bersembang tentang wayang....mereka kata tidak mengapa membawa anak2 sesekala menonton wayang agar terbuka minda dan supaya mereka dapat berfikir dengan lebih terbuka....mereka telah mempraktikkannya dan hasilnya anak2 mereka lebih cemerlang dalam pelajaran dan lebih kreatif dalam berfikir dan membuat keputusan...tapi janganlah jadikan ia satu aktiviti yang kerap dilakukan...kelak akan merosakkan moral pula....itu kata mereka.....

Maka, pada cuti persekolahan pertengahan tahun lalu, saya pun membawa anak2 saudara menonton wayang....cerita kegemaran mereka tentunya...kebetulan masa tu saya pun tengah 'stress'...hehe....mereka rasa seronok dan teruja dapat menonton di panggung.....

Apakah suratan atau kebetulan???? Peperiksan akhir tahun kesemua mereka menunjukkan pencapaian yg agak memberangsang....alhamdulillah.

Dan bagi memenuhi impian mereka, semalam....sekali lagi saya membawa mereka menonton wayang pilihan mereka....apalagi...Narnia ler....mulanya nak menonton 3D tapi terlewat sampai....cukuplah sekadar normal sahaja.....huhu mujur juga...tak tahulah kalau tgk versi 3D...mau tanggal jantung dibuatnya....

The chronicles of Narnia..The voyage of the dawn trader...

Filem yg membosankan aku mulanya (budak2 sukalah...)...tapi akhirnya membuatkan jantung aku berdegup laju dan at last kena gelak dgn Hakimi sebab aku nangis di akhir cerita...hahaha...

Ermmm...keluar panggung jer budak2 tu semua mengecek nak tengok wayang lagi bila cuti sekolah nanti...siap janji2 dan tetapkan target masing2.....haha...aku tak suruh....huhu...
so sape2 yg nak tengok wayang....maka jadilah anak saudara aku....haha...ops....yg kecik2 je ye...yg dah kerja dan kahwin pi tgk dgn suami hang masing2...hakhakhak...


(",)



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...