Jumaat, Jun 18, 2010

F.O.K.U.S

Hai...hai...hai...semoga semua pembaca blogku sihat dan ceria...segalanya terletak dalam hati meski banyak yang dipengaruhi oleh persekitaran...semoga kita dapat mengatasi kesedihan dengan penuh rasa kesyukuran bahawa kita masih diberi Allah perasaan...

"Tiada manusia yang tidak menemui kegagalan namun pilihan ada pada diri sendiri samada mahu bangkit semula atau tidak..." itu kata2 Jackie Chan sebagai Mr. Han dalam Filem Karate Kids...[eh ye ke Mr. Han yg kata...hehe...tak sure plak].

Selanjutnya...nak ceritalah sikit...hari ini untuk kali yg kedua dalam bulan ini aku pi tengok wayang...selebihnya adalah memenuhi permintaan budak2 kat rumah ni...so untuk menggembirakan mereka dan aku juga, maka inilah harinyer...tulat dah mula sekolah....


Filem ni...entah kenapa sejak melihat promo di tv hari tu aku terus tertarik untuk menonton [sebab aku ingat budak tu perempuan...hahaha lelaki rupanya...]. Tapi tak sia2....aku beri 5 bintang. Best sangat. Kukatakan best sebab cerita ini mampu mengeluarkan airmataku beberapa kali....sedih dengan perjuangan dan usaha Dre untuk mengalahkan lawan [kuletakkan diriku di tempat Dre itu...]...usaha dan semangat tangga kejayaan....satu lagi...FOKUS....ah...itulah yang penting sebab fokuslah yang menguasai minda seterusnya menggerakkan hati untuk bertindak dengan cara yang terbaik....alangkah bagusnya jika semua yang sedang belajar boleh fokus dalam apa yang mereka pelajari....termasuklah sesiapa saja juga termasuk yang bekerja...fokuslah dalam apa jua yg diusahakan....Minda dan Hati saling berhubung memberi makna kepada tindakan yang kita lakukan...

Kesimpulannya aku sangat puas hati....rasa macam nak pi tengok lagi...tak dapat full concentration sebab terpaksa melayan si Ahmad yang asyik merengek nak balik sbb takut gelap....[padan muka aku...sape suh bawak dia...;0]

Ha..ha...ha... yang penting enjoy dengan kerenah budak2 yg tak pernah tgk wayang tuh....Eh Najiha dan Zaza pun nangis gak per...haha


(",)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...