Rabu, Disember 23, 2009

Minggu Yang Sibuk dan Pantun

Salam....

Minggu-minggu terakhir tahun 2009 yang agak sibuk bagiku......macam2 aktiviti yg membuatku sibuk......bertugas kat sekolah....bertugas untuk negara....memenuhi tuntutan diri sendiri....dan macam2 lagi......waaaa.....penat sungguh.....

Semalam.....seorang teman minta tolong aku buatkan pantun untuk dia......aduhai...manalah aku pandai sangat nak buat pantun........he...he....tapi kadang2 tu boleh je aku cipta pantun spontan......dia nak berpantun pulak ketika mengendalikan majlis makan malam tempat kerjanya......so...pagi2 tadi aku pun bukalah web sana sini cari pantun (dalam kesibukan tugas sempat lagi search internet... ;) )........akhirnya ha....kutemui apa yg dicari diluar jangkaanku.....macam2 pantun ada......aku siap beli dua buah buku tentang pelbagai jenis pantun untuk pelbagai situasi dan buku tentang penulisan teks pengacaraan majlis.....emmm kukira ia amat berguna.....nanti mngkin boleh letak kat Perpustakaan Sekolah.......akukan Guru Media....so at least kalau orang tanya tentang buku2 tu aku dah ada.....

Hari ini juga aku bertugas petang.....emm....taklah bosan sgt rupanya....malah ada rezeki datang bergolek......rakan2 pembantu pend. khas 'belanja' org pejabat KFC......wah! dapat aku join sekali....rezeki.....siapa sangka.....he..he...he...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...