Jumaat, Disember 18, 2009

Antara kenangan...

Hari ini 1 Muharram 1431H.

Pagi2 hari dah hujan....sejuk....ingatkan hari ni nak pi buat massage kat Azwa Refleksology......eh tetiba Anita telefon dia nak tutup kedai sebab ada saudara dia meninggal dunia......innalillahiwainnailaihiraajiun...takpelah...minggu depanlah pulak......InsyaAllah...

Selepas asar keluar ke Batu Pahat....he...he...ada orang nak belanja berbuka puasa.....mulanya malas juga....tapi mengenangkan esok dan seterusnya aku mulai sibuk dengan urusan 'negara' maka kuluangkan juga masa untuknya....kesian dia yang begitu mengharap....

Kami menuju terus ke Prima Moda...alah...aku nak menambah koleksi kain....azam tahun 2010 nak pakai baju baru....so budget bulan nilah....aku beli 3 pasang kain.....cepat je.....sampai...pilih dan bayar....tak sampai pun 15 minit aku beli kain....then terus pi solat kat surau Carrefour....lepas solat baru pi makan....dia belanja makan nasi ayam warisan gemas.....tak berapa sedap sangatlah...sedap lagi nasi ayam Eton buat.....hu...hu sebenarnya kat rumah Eton dah buatkan nasi ayam hari ni...takpelah takde rezeki....

Hujan lebat menyebabkan kami terpaksa tunggu untuk beberapa ketika dalam kedai makan tu......boring betul....then kami ronda2 sekejap dalam Carrefour. Takde ape yg menarik untuk dibeli..... sebelum balik, dia belanja aku sekali lagi....kali ni...prosperity burger dan aiskrim mc flurry? ish aku pun tak perasan apa ke namanya......burger tu kawan aku Zai yg cdgkan suruh cuba....dah terlanjur jumpa McD akupun beli ler....tapi org lain bayar....ha...ha...

Emmmm....tulah saja pengalaman aku dalam memulakan tahun baru hijrah ini......rasanya aku kena berhijrahlah.....tapi nak kemana ye....hari tu mohon pensyarah IPG tak dapat....nak try minta pensyarah Matrikulasi....sayanglah pulak kat sekolah....aku lebih suka nak mengajar budak2 sekolah sebenarnya......atau aku kena berhijrah ke alam lain..........?

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...