Ahad, Oktober 02, 2011

Datang dan pergi....

Assalamualaikum wrt. wbt...

Hari berganti hari, bulan baru muncul lagi.....tahun beranjak pergi....namun aku masih begini...sentiasa memohon berkah Ilahi....agar keimanan sentiasa dihati.

Hari ini, kita mungkin gembira, esok lusa mungkin kecewa...pasrahlah hanya pada yang ESA. Kerna dia mengetahui segalanya apa yang terbaik buat kita.

****************************************************************************

Ermmm...bermadah pulak saya malam ni...terkadang apa yang terluah datangnya dari hati...barangkali...namun itulah kenyataan. Pengalaman mengajar kita erti kehidupan. Apa yang terindah buat kita barangkali tidak pada orang lain. Apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya, bila kita gembira, ada orang yang yang berduka...tatkala kita berduka, tentu ada yang riang gembira atas kedukaan kita.

Usahlah kita berdendam pada kegembiraan orang lain meskipun kita kecewa. Allah ada rahsia untuk kita. Berdoalah supaya rahsia itu adalah kegembiraan buat kita....berdoalah....."Ya Allah, gembirakanlah aku dengan kekayaan, sehingga 120 kebaikan. Alllah adalah sebaik-baik pemelihara, dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya"

Hati.....tenanglah di tempatmu. Semoga aku terus tabah menghadapi segalanya.

(^_^)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...