Khamis, Januari 20, 2011

Kolesterol

Assalamualaikum wrt. wbt...

Selamat bercuti kepada yang bercuti...dan selamat bertugas kepada yg terpaksa bertugas.....bertugaslah dengan hati yg terbuka....ikhlas beb..hehe

Fuhh...lama betul tak meninggalkan jejak di sini...
Tak berkesempatan nak mencurah rasa....awal2 tahun ni sibuk memanjang. Kerja memang tak pernah susut...tapi dah bolehlah bernafas lega... bak kata kawan saya...masuk bulan februari nanti enjin dah mula panas...aduhai...begitulah tugas cikgu tak pernah akan habis sepanjang tahun...

Emmmm...kenapa saya menulis pagi ni?? hehe tentulah sebab ada sesuatu yg terindah berlaku dalam hidup saya....wow! seronok betul rasanya bila dapat tahu saya dah bebas dari masalah kolesterol...huhu.

Selama dua bulan yg lalu doktor arahkan saya makan ubat mengurangkan kolesterol....ramai org yg makan ubat tp tak memberi kesan...alhamdulillah saya berjaya....Ujian darah mengesahkannya...doktor pun terkejut...sbb paras kolesterol saya bukan setakat turun ke paras normal malah, rendah dr paras normal pula....haha...Apapun...usaha yg gigih dan tak mengenal jemu memungkinkan segalanya....Terima kasih kpd Yg Maha Esa...

So, tak salah..kan, diet dan kawal pemakanan untuk jadi lebih sihat. Diet tak semestinya nak kurus aje. Saya diet sebab nak sihat. Diet bukan tak makan ye...cuma kawal makan dan JANGAN MAKAN NASI selepas jam 7 malam....hehehe...sebab nasi dan kabohidrat itu punca utama kolesterol...;)

Oklah. stop dulu...nak sambung tugas sebelum pergi berjalan2 hari ini...hehehe cutiiii kan... ;)

(",)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...