Selasa, Mac 16, 2010

Seribu Bintang

Bertemu kembali...

Entry kali ni tentang bintang...bukan apa, seringkali dikatakan setiap insan berharap untuk memetik bintang2 di langit...(macamlah bintang itu boleh dipetik macam buah rambutan....;), sinonimnya...semua org mengharapkan sesuatu yg indah dan bersinar untuk dicapai dan digapai tanpa mengetahui akan rupa sebenar sesuatu yg dianggap bersinar dan berharga itu...begitu juga dengan aku yg mengharapkan suatu sinar untuk menerangi diri menuju hidup yg lebih abadi....pastinya untuk kehidupan yang lebih bahagia...(sekarang bukan tak bahagia...malah amat bahagia tp kebahagiaan dalam erti kata yg berbeza....hanya aku aje yg faham ini :))

Hati yang terusik medorong minda berfikir dan secara tiba2 senikata lagu ini bermain di bibir dan di ruang mindaku beberapa kali....





Inginku pergi jauh darimu
agar kukenal erti rindu ini
ingin aku menyelami jiwamu
agar kukenal dirimu kasih
ingin aku membenci dirimu
tapi kebencian tiada padaku
walau apa yg kau sangkakan
aku tetap cinta padamu........



Aku sentiasa merenung bintang di langit...
namun aku masih sedar ada rumput di mana aku berdiri...

Terima kasih Tuhan kerana masih memberiku kesempatan...

(^_^)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...