Ahad, November 30, 2008

Selamat Tinggal November

Masa.....begitu cepat ia berlalu....

Tanpa disedari sudah dua minggu cuti persekolahan bermula, tapi bagi saya belum dapat merasa cuti sepenuhnya. Sepanjang dua minggu yang lalu saya masih ke sekolah menyiapkan tugasan yang diamanahkan. Bukanlah saya sengaja tidak menyiapkannya sebelum cuti, sebaliknya tugasan itu hanya boleh disiapkan selepas segala data diperolehi dan kemudian diedit, dikemaskini seterusnya diperbaiki dan barulah siap untuk lapuran. Maklumat tersebut (dipanggil Laporan Headcount) perlu disediakan sebelum sesi persekolahan akan datang.

Esok, saya perlu bertugas di sekolah sebab esok kertas Prinsip Perakaunan. Meskipun tahun ini saya tidak mengajar mp tersebut, namun sebagai ketua panitia saya rasa risau juga dengan pencapaian 5 orang pelajar yang mengambil mp tersebut. Mereka tidak belajar secara khusus di sekolah sebaliknya belajar sendiri dan mengambil tuisyen di luar. Harap2 mereka dapat jawab dengan baik seterusnya lulus dengan cemerlang. Semalam dan hari sebelumnya pun saya dah luangkan 4 jam sehari untuk memberi tuisyen salah seorang pelajar berkenaan. Oleh kerana beliau dari kelas sains, maka tidak sukar bagi saya memberi tunjuk ajar. Mulanya cuak juga sebab masa peperiksaan percubaan tempohari beliau gagal. Tapi semasa saya mengajar kelmarin, nampaknya dia dapat menerima ajaran saya dengan mudah. Zulaikha, saya yakin awak boleh. Di mana ada keyakinan, di situ ada kejayaan. InsyaAllah.

Hari ini cadangnya nak pergi jemputan di Felda Sg Sayong, Kulai. Jauh tu.. harap2 tak ada aral. Sejak akhir2 ni selalu sangat kena migrain. Hari tu dah pi check tekanan darah, everythings okay. Takut jugak sebab dulu tu selalu migrain sebab rupa2nya tekanan darah rendah...uhuk..uhuk penyakit warisan ibuku... Tapi tak kisahlah...ada jugak kenang-kenangan daripada aruah mak.... Semoga aruah ibu dan bapaku tenang di sisiNya. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh mereka berdua. Amiiin ya rabbal alamin..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...