Khamis, November 13, 2008

Keputusan UPSR & Jamuan ko ko

Hari berganti hari....
Akhirnya keputusan UPSR diumumkan hari ini. . Khabarnya keputusan samada PPSMI diteruskan atu tidak bergantung kepada keputusan UPSR. Ini kerana pelajar tahun enam pada tahun ini merupakan 'pioneer' PPSMI yang dilaksanakan bagi pelajar sekolah rendah 6 tahun yang lalu. Kejayaan PPSMI merujuk kepada mereka yang telah mempelajari Matematik dan Sains dalam Bahasa Inggeris sepenuhnya sejak darjah 1 lagi. Berjaya? entahlah. akupun belum mengetahui keputusan sepenuhnya untuk seluruh negara. Lama benar aku ketinggalan menonton berita/buletin utama di TV.

Tak lupa...ucapan Tahniah dan syabas buat anak saudaraku Annur Syazwani yang berjaya memperolehi 5A dalam UPSR. Jangan lupa bahawa kejayaan hari ini hanyalah ujian daripada Allah s.wt. Teruskan berusaha sehingga kejayaan sebenar dicapai kelak dan sentiasalah ingat bahawa segalanya adalah kurniaan Allah semata-mata. Tahniah juga buat guru-guru Sekolah Rendah Agama Bersepadu Pontian kerana berjaya melahirkan 13 orang 5A pada tahun ini. Keep it up. Semoga anda semua akan terus berjaya dan beroleh kecemerlangan dunia dan akhirat. InsyaAllah.


JAMUAN KO KO
Tamat waktu sekolah kami terus ke jamuan yang dianjurkan oleh unit Ko Ko di Restoran Nelayan, Pontian. Budget seorang RM30. Wow! menunya penuh semeja. Ada kerang rebus, tomyam campur, sotong goreng, udang goreng planta, ayam goreng kunyit, siakap 3 rasa, kailan ikan masin dan ketam black pepper. Disamping itu ada puding sebagai pencuci mulut serta jus oren. Kenyang hingga tak terkata.... Bagaimanapun ada jemputan yang tidak dapat menghadirkan diri atas sebab2 tertentu. Maka banyaklah lauk yang berlebihan. Tapi tak mengapa, ada orang boleh 'tapau' bawa balik. Terima kasih kepada Guru Kanan Ko Ko Encik Ariffin Bajuri kerana sudi menjamu kami. Terima kasih daun keladi, tahun depan belanjalah lagi...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...