Sabtu, Julai 30, 2011

Kehidupan ini...

"Life is like an overlong drama through which we sit being nagged by the vague memories of having read the reviews"..

Siapalah kita untuk melawan kehendak takdir... begitulah kehidupan. kita tidak akan tahu apa yg bakal terjadi pada masa hadapan...meski kita telah berhati2 menjalani kehidupan agar tidak melalui lagi segala keperitan yg pernah dialami...berhati2 menghindar segala onak dan duri...berhati2 meredah segala kemelut yang melanda....namun ketentuanNya tetap masih tidak terjangkau di fikiran. Kehidupan umpama sebuah drama...kita berada di pentas lakunan...terkadang gembira...suka dan seringkali berduka...terkadang terasa diri sepi sesepi sepinya....terkadang rasa dihargai...dikelilingi insan yang mengerti...terkadang rasa diri tidak dipeduli...ada ketika rasa diri lemah sekali....tanpa sesiapa di sisi...tanpa sokongan....tanpa panduan...tanpa arahan...terkapai-kapai meneruskan kehidupan...Kekuatan hanya satu...mencari keredhaan Tuhan...mengharap diberkati Ilahi....Semoga Allah melimpahkan rezeki, kekuatan dan kesihatan agar dapat terus menjalani ibadah demi sebuah kehidupan yang hakiki di akhirat nanti...Ameeen.

(Dalam kesepian...mengenang diri...keseorangan tanpa ayahbonda...tanpa sesiapa yang mengerti....:( ....terkadang terfikir...sampai bila aku tabah melalui..)

*rasa yang sering hadir menjelang ramadhan...kerana pasti syawal yang tiba akan mengundang kesepian dalan keriuhan...kesedihan dalam kegembiraan....



(",)


1 comments:

Zasillah Ariffin berkata...

semoga cikgu terus tabah menghadapi dugaan hidup ini. AMIN yarabbal alamin.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...