Jumaat, Mei 14, 2010

Suara Hati....

Assalamualaikum wrt. wbt

Bertemu kembali di laman sepi ini....

Sukar untukku memulakan kali ini...ada yang terbuku di hati...ada yang terfikir diminda seni...apa benarkah jalan yang harus kuambil nanti. Semakin aku meneliti, semakin banyak persoalan yang kuragui...adakah aku benar2 mengerti akan perjalanan yg harus kutempuhi. Persoalan diri tak terjawab dihati...sehingga suatu saat nanti...sehingga aku benar2 memahami liku2 hidup ini.

Aku tak mengharap simpati...cuma mengertilah sekeping hati...aku yang masih begini...hanya kepadaNYA kuberserah diri...

Kesayuan tetiba meruntun kalbu...entah mengapa, aku pun tak tahu...apa yg kurasa terkadang apa yg kuduga...usahlah menjadi nyata ..kerna akan meruntun jiwa...

Kebahagiaan milik semua... yg tahu menghargainya...kedukaan hanya sementara sebagai dugaan dari yg ESA...buat insan yg disayangiNYA.

Aku sedar siapa diri ini. Hanya insan kerdil di bumi Allah ini...melaksanakan amanah yang diwarisi...sekiranya kesempatan itu yg diberi...akan kucuba dengan sepenuh hati...ikhlas dan sabar mewarnai hari..

Cukuplah sampai di sini...coretan hati insan sepi dipinggir hari....

Luahan hati aku yg bernama Siti...:)
(menjelang hari GURU 2010)


(",)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...